Ja sam protiv - ali ćutim!


Ја сам против – али, ћутим!

-Саучесништво-


*Ја сам против, против начина који се предлажу за спасавање.

*Ја и не знам баш све детаље око тог Плана за спашавање, али сам ипак против њега, јер сигурно има неких бољих планова.

*Сигурно тај који је направио  план гледа неку своју корист, јесте гледао сам све око њега и ништа не видим, сигурно је то добро сакрио, немогуће је да је он тако поштен, па где је био до сада, а тако поштен и како да га ниједна власт до сада није користила за неке државне послове.

*Знам, разговарам са својом женом, обоје смо лекари, видимо да ово не води нигде, али ми не желимо да се експонирамо, нема потребе да себе доводим у било какве ризике.

*Јуче су у здравственој установи у којој радим представили новог директора - знам да није неки посебан стручњак, није ни неки нарочито поштен човек, аплаудирао сам када је завршио свој први говор – то су радили сви око мене, па зар баш ја да штрчим?

*Јесте, скупили смо се после тога у ординацији једног од нас и ту смо о њему свашта рекли, дознали и сигурни смо да је то погрешан човек – али, то је било међу нама, а када га сретнемо у ходнику ми га учтиво поздравимо, све гледајући да то буде за уочавање и памћење, јер сигурно ће и овај опет на сто да изнесе Систематизацију, па што и ја да не будем шеф одељења?

*Био сам код мајстора за кола, нема посла али држи цене, држи човек до себе, за пола сата је зарадио 30 евра! Каже да  и он за једно пломбирање зуба толико плати.

*Свратио сам код аутоелектричара да ми замени једну сијалицу фара – не знам то сам, скучено то око фара а и нисам до сада мењао, и он замени за два минута и наплати ми 300 динара, сама сијалица кошта 340 динара – каже ја сам Неша, аутоелектричар на гласу и за мање не отварам ни хаубу! Лепо, на свака два минута човек заради три евра, то му је на сат 60 евра. Браво Нешо, мајсторе. 
Тако и треба, ниси ти жељан посла, теби требају паре. И наравно, у праву си када се мени жалиш на власт, инспекције и порезе, јер годишње платиш порез колико зарадиш за недељу дана, али зашто би ти плаћао порез? Било колико.

*Свратио сам код свог фризера – млад момак има мање од 30 година, избеглица из Босне, ради у свом локалу, има довољно посла, за пет минута ми је наплатио 350 динара – и он за сат заради око 40 евра, за дан око 250-300, за месец око 6.000 Евра, а паушалац, их што сам отишао на медицину.

*Моја жена је негде изгубила свој кључ од нашег јединог аутомобила, свратим код мајстора за кључеве – човек за један кључ тражи 80 евра, а ако је са командом за даљинско закључавање цена је 180 Евра, и каже да је повољно - ако се наручује преко званичног сервиса изађе преко 400 евра - за мање, каже да му се не исплати да ради, а ради кључеве  у својој мењачници и држи преко пута кафић. 
Кажем му да је поскупо, а он љутито узврати са  «па иди где је јефтиније», а ја проверио, цене као да су прописане законом – све исте! Овде мајстор заради за један сат 180 евра и мисли да је то у реду.

*Свратим на пијац, нисам знао да су јуче биле пензије и слушам сељаке како трљају руке и кажу једни другим «данас  стижу пензоси» - променили цене, повећали их за 20-30%, гљиве шампињони су обично 140-160 динара сада видим 220-250 динара!

*Зовем кума да сврати до нас вечерас, нисмо се одавно видели.

*Долазе кум и кума, унезверени, љутити као да је све пропало, питам о чему се ради – Кипар, кажу.

*Шта Кипар, људи?

*Оно што смо зарадили у оној комбинацији са «Дафимент банком», оно када смо подизали динараске  кредите по основу продатих девиза, који се нису морали враћати јер је то сутрадан инфлација избрисала као било какав дуг и вредност – били смо ту добри 200 хиљада ДМ, купили смо стан, остало однели на Кипар.

*И?

*Па тамо нам је адвокат рекао за неку шему улагања у неке ризичне, шпекулантске, комбинације, на сваких шест месеци се добијала камата од 40% која се припише главници па следећих шест месеци опет се увећа за 40%. 

*И?

*Па шта и, накупило се за 20 година подоста, сам узми дигитрон па рачунај….. то је сума од које боли глава, јесте шпекулативни фонд, али се исплатило, и сада ово…. Сада ће ови да нам то покупе све.

*Па како све, кажу да неће дирати оно до 100.000?

*Да, али ко је приложио документ  о пореклу, ми нисмо, нико нам тада није ни тражио, а сада и да хоћемо не можемо, нема нам ни банке ни Дафине….

*И шта се ту може?

*Идемо од недеље код адвоката у Ларнаки, изгледа да се може извући око 20% од укупне суме, остало иде њима, али и то је добро, лопови и бандити су ти Грци!

*Ма јесу, ко би рекао, па тамо су и ови из државе нешто депоновали, шта ће са тим бити?

*Исто, ни они нису доносили документа, доносили у џаковима, депоновали на своје име…. То се после враћало кроз разне Инвестицоине фондове из целог света и куповало се овде шта је ваљало.

*Па то је била добра шема….

*Јесте, али по истом принципу и сада овде могу да их питају за тај први милион, за начин формирања Фонда, иста ствар и исто се завршава.

*И?

*Ништа куме, ништа, сви морамо да ћутимо! И ми и држава, и државни миљеници, ћути Путин и Руси који су продавали сву нафту и гас преко тих банака тамо, не смеју ни да поставе питање тих пара, јер само да им затраже да докажу порекло…. Не смемо ни да мислимо како је ово једноставно и оригинално пљачкање.

*Добро куме, па није ваљда да нисте толике године ништа дизали?

*Јесмо, дизали смо ситнину и увек добијали папир са салдом на дан издавања тог папира – сада сам мислио да се упустим у неки бизнис, да подигнем неку већу суму, а догодило се ово.

*Па да ли ће наша држава да се некако ангажује око тога?

*Хајде куме, знамо се још из студентских дана, па зар не видиш какав је то голи лопов у власти?

*Јесте, само сигурно се нешто може, није ваљда да се ваш труд од 20 година изненада истопио?

*Куме, ти знаш да ја у Бога не верујем, мада славим и та сра.., али после овога и сам долазим до неког закључка у вези свега тога.

*Шта сте куме закључили?

*Па знаш оно «како дошло-тако ошло» - ми смо преко везе добили тај кредити од Дафине, знаш да ју је оперисао наш друг који ми је то и омогућио – ја онда нисам то хтео да искористим и потрошим, хтео више и остао без ичега…. Има куме нека сила, рекох ја у Бога не верујем, али неко то све изравна.

*Шта вам је куме са оном вилом у Црној Гори?

*Тамо је, ударили Црногорци велики порез, Руси нестали и сада јој је цена врло мала, иначе би је продао, па направио или купио нешто овде у овој пропалој Србији, земљи лопова и покварењака….

*Немој тако куме, лопова има свуда, јесмо покварени, али иде некако.

*Шта ти куме мислиш, како ће се све ово завршити, ово се залауфало, покренуло се, неко вуче конац, неко пара џемпер, почело са Кипром а руши се Русија, потом ће пасти Европа, гађају и Кину…… опараће се џемпер, пропаст, шта ти вреди у таквој ситуацији не знам која сума новца.
Па сутра то може да буде као у време Милошевића, оно време инфлације када је Дафина Милановића давала троструки динарски износ кредита у односу на продате девизе, и то се није морало враћати, шта ако се сада опет у целом свету то догоди?

*Не знам куме, ја и Милица се крпаримо са нашим платама, и видиш и сам шта возимо, где и како живимо…

*Ма видим куме, причамо често о вама, да будем искрен понекада смо вас и оговарали као сметењаке и неспособњаковиће, без муда да се у нешто ризично упустите – али ти куме и ти кумо бар се сада не секирате због ових бандита са Кипра! Мука ми је, колико сам био глуп, што после свака два три круга од по шест месеци нисам скидао добијене суме и негде овде држао…. Била би то лепа сумица…

*Па јесте куме, могао си, само ипак је овако била већа гомила.

*Да, добро кажеш, билаааааа.

*И где смо сада?

*Нигде куме, ја све знам али ћутим! Ја сам против свега, против сваког, али онако тајно… их како бих написао и Николићу и Дачићу и како бих коментарисао наслове у новинама, али куме, нећу да се зна да сам ја против овога, ко зна на шта то може да изађе, Срби су ти кварни, неко ће да упамти па ко зна када и како да то искористи. Имам једног познаника који је радио у државној служби, али никако није могао да напредује јер му је провера УДБЕ била лоша, његов отац се судио са неким државним пољопривредним комбинатом, добио је парницу, али и печат државног непријатеља који се судио са државом!
Ја нећу да моја деца због мојих ставова касније у животу трпе.

*Да куме, и ја сам против, ћутим и ја, добили смо неки дан једну будалу за директора, и гледам – сви аплаудирају, па и ја….. знаш куме, велике смо ми п…. Да смо тада сви били против, да смо свих ових година били јавно против, али не, ми смо против али тајно,  не би нам се све ово овако све изнамештало, али ја ћутао, ти ћутао, свако вукао у своју рупу, и сада пала киша, ушла вода у рупе и пропало све што смо навукли, живот прошао, деца порасла, научена на да свега има, сада нема, шта ће они и о нама мислити и шта ће нам радити, о томе не смем ни да помислим.

*Па куме не брини, код нас у Србији свака генерација има свог Милошевића и своју Дафину, сада су спали да пљачкају патике из продавница када као демонстрирају против нечега, биће опет неко који ће као и Млађан Динкић да са аутоматском пушком уђе и заузме Народну банку Србије и потом буде гувернер или министар… биће опет народних хероја, тако је то код нас.

*Не знам куме, али нас неко треба да узме под своје, овако не може више…

*Ко куме?

*Не знам, Руси, Немци, Американци, шта знам, али неко мора.

*Куме читаш ли ти руске новине?

*Ма не читам ништа, ни ове наше а не руске.

*Е па да читаш, знао би да од твојих Руса и Немаца нема ништа – јуче је објављено да је «Гаспром» руска главна државна фирма пред самим колапсом, пукли су преко Кипра, смањена потражња гаса, смањују Кинези самоиницијативно већ договорене и уговорене цене…. Не бих у детаље, али је код њих ситуација лоша, Немци се још чувају, али и они су пукли, следећи су Кинези, ми овако куме живимо стално, причао ми отац да он није 1963.г. имао новца ни за једну крофну на дан, а она би му била доручак. Морао је да се одлучи или крофна или да иде тролејбусом у школу, или да пешачи пет километара у једном правцу, после тога да се од чувених Титових радничких плата није могло ни прехранити, па су тадашње Народне кухиње биле уствари кухиње у фабрикама, где су радници имали један обилан, мастан ручак, становали су по подрумима и имали само једне «Борово» патике….. после, када смо ми рођени, нешто се побољшало, онда је умро Тито, дошло до пљачке, после до ратова и ево где смо – ја аплаудирам будали директору, ти хоћеш да умреш због Дафининих пара које су ти опљачкали на Кипру, а ови који наилазе, пију пиво, шмркају дрогу у иду на геј параде….

*Аух, шта човек зна када чита руске новине, добро и шта мислиш да ће се морати овде код нас?

*Ја само против, али ћутим, ти си против али ћутиш – али по први пут у историји ће се догодити Државни удар који ће да изведе народ,  који се неће бунити на било шта, на тако миран народ качиће се све више државних прохтева, донеће се много строгих закона о  свему и свачему…. Народ ће да ћути, претиће му, позиваће га, апеловаће власти на народ, он ће ћутати, пробаће некога да ухапсе а он се неће бунити, кренуће народ на затворе, не да ослобађа оне који су тамо, већ да се смести у њих, јер о онима који су унутра држава мора да брине, престаће да се плаћају порези, казне, неће се слушати било ко, власт ће бити у паници јер ниједним државним инструментом неће моћи да утиче на народ – даваће политичари отказе на функције и онда ће се из те огромне ћутљиве масе издвојити неки који ће смети - они ће узети власт која је на послужавнику – не неће је отимати, јер је нико неће ни бранити, узеће је јер ће сви да перу руке од власти. Ако то буде неки наш Ал Капоне, ништа зато, народу је свеједно који гангстери су на власти, прави су чак и прихватљивији јер имају муда да буду гангстери, а немају политички имунитет!
Знаш, то са Кипром, о чему ми причаш, то ти је почетак, за једну-две године ће се ситуација потпуно изменити. Хајде куме, да наставимо када се вратиш.

*Важи, куме, идем у битку која се не може добити, идем да пробам да се нагодим са пљачкашима око онога што сам ја добио пљачкањем, можда бих требао да седим и помирим се, али куме, велике су то пар, то ти је куме преко 8 милиона евра!

*И шуме јабланови и тополе поред реке Саве у Новом Београду, уздишу «туристи» који се спремају  на Кипар, све ћутом говорећи: Ја сам против!
А ћутање на неправде и злочине је саучесништво у њима!

Господе, било је крајње време! Решетај нас!

Драгољуб

Постављено 26.3.2013.г. у 16,00 ч.

Постави коментар

Молба за читаоце: МОЛИМ ВАС да не постављате свој коментар у ово поље, јер исти неће бити објављен. Користите мој контакт и шаљите ми коментар са Ваше мејл адресе (која неће бити објављена) да могу да га проверим и да Вас контактирам поводом те провере. Наравно, потпишите својим именом и презименом свој коментар. Поштујте основна етичка правила и коменатришите и полемишите са садржајем а не са аутором.
Уколико Вам је ово неприхватљиво, немојте коментарисати,односно отворите свој блог па га користите по свом нахођењу. Захваљујем. Драгољуб Татомировић.

Кликни и покрени презентацију

Курсна листа

Izrada web sajta

  © Copyright :Zlatni Bilten 2010 Design by

Back to Vrh  

Slike i zakon postanja Adaptacija stanova Zlatibor apartmani Popusti Besplatni oglasi Renta car Belgrade Selidbe Sudski tumac Izrada sajta Auto delovi Auto servisi Auto gas ugradnja Optimizacija sajta