Moguca secesija Bujanovca i Preseva
др Драгољуб Татомировић
Доктор права-криминолог
Пословно-обавештајна служба ®21/97
Нехруова 131/28, 11070 Нови Београд ,
Србија Тел./Факс. +381(0)11 3-175-371; (0)65-3-175-371
http://www.krimskola.rs ; Е-mail: administracija@krimskola.rs
Број 321/09
Дана 06.8.2009.г.
Б е о г р а д
Пројект «Алтеринфо»
Пројектни задатак:
На основу прикупљених и проверених информација на подручју општина Прешево и Бујановац, дати потребне сугестије одређеним овлашћеним лицима Владе Републике Србије за вођење разговора са представницима локалних власти општина Прешево, Бујановац и Медвеђа, у циљу стварања услова за трајну стабилизацију општег стања на подручјима ових општина, односно сачинити одговарајући Елаборат мера које треба предузети до краја 2009.г. како би се ово подручје трајно стабилизовало, применом правних, политичких, економских и безбедносних мера - уз сагласност страна које ће учествовати у разговорима.
Динамика:
*Коришћењем сопствених метода и позиција у албанској мањинској заједници уговорити непосредне контакте локалних власти и представника Владе Републике Србије, у року од две недеље од дана отпочињања реализације Пројектног задатака (време од 28.7. до 11.8.2009.г.)
*У року од пет недеља од дана отпочињања реализације Пројектног задатка (28.7. до 01.9.2009.г.) израдити Елаборат укупних мера које треба предузети како би се стање на подручју општина Прешево, Медвеђа и Бујановац до краја 2009. године трајно стабилизовало, који ће садржати:
-Пресек садашњег стања;
-Мере које треба предузети;
-Елиминисање организованог криминала;
-Држање целокупне ситуације под контролом уз помоћ Албанаца
Рокови:
Договара се ангажовање подносиоца овог Извештаја закључно са 31.12.2009.г. уз могућност продужења ангажмана, редефинисање услуга и друго што буде од користи ономе ко је подносиоца Извештаја анагажовао, односно редефинисање начина плаћања накнаде за договорене услуге, ако то буде од користи даваоцу услуга.
Информација о одржаним контактима, прикупљеним и обрађеним информацијама и Резиме - сугестија о начини вођења разговора који се уговарају
Ономе коме се презентира, поштовање!
У времену од 28. до 31.7.2009.г. боравио сам на подручју општине Прешево, која је кључна за постизање стабилности у тој општини, општини Бујановац и Медвеђа.
Контактирано са представницима политичких партија Албанаца које држе локалну власт у Прешеву, виђенијим Албанцима-привредницима, интелектуалцима, виђенијим криминалцима који су се повукли из активног рада, члановима породица лица која су осуђена за кријумчарење опојних дрога, лицима која су учествовала у побуњеничким формацијама Албанаца са Косова и Метохије и општина Прешево и Бујановац, Албанцима на привременом раду у западноевропским државама, лици-ма чије сам интересе заступао кроз вођење криминали-стичких истрага у случајевима хапшења Албанаца у страним државама, обичним грађанима, припадницима полицијских формација, формације БИА, представницима локалне власти и других, и на основу обраде добијених информација дајем следеће сугестије:
1. Договорено је са локалним властима у Прешеву да се, у остављеном ми року од две недеље, усагласе термини за састанак. Официјелно лице Владе Републике Србије информисано 31.7.2009.г. а на дан 3.8.2009.г. телефоном сам примио инструкцију да се састанак уговара око 15.8.2009.г. Такву инструкцију сам дао и оперативцима на терену Прешева и очекује се узвратна информација са термином који ће предложити саговорници из Прешева.
2. Aлбанци са подручја општине Прешево, под вођством садашњег руководства (дошло на власт после 17 година опозиционог политичког деловања), у овом тренутку не размишљају о насилном отцепљењу од Републике Србије. Отцепљење је орочено на пет година, рачунато од 2009. г. За то време ће бити у стању чекања и посматрања - садашње стање на К и М је такво да им не сугерише било какво убрзавање петогодишњег плана.
3. Буде ли се стање на К и М, у економском смислу, побољшало притисак на руководство да се предузму мере за прикључење Косову ће се повећати, до захтева за коришћењем оружане побуне уз умешавањем међународног фактора, који ће, буде ли овако као сада, сасвим сигурно потврдити оправданост захтева албанске националне заједнице на југу Србије.
Буде ли се стање на подручју општина Прешево, Бујановац и Медвеђе видно побољшало, у правном, безбедносном и економском смислу, екстремним Албанцима који заговарају отцепљење од Србије, биће избијени основни аргументи из руку, за своје ставове.
4. Руководство прешевских Албанаца ужива несумњиво поверење већине грађана, већина грађана са одобравањем прати активности општинских власти, а оно, руководство, користи стари добри и проверени обичај да о свему консултује и слуша оне за које се међу самим Албанцима сматра да су мудри.
5. Албанац из Прешева, који је вођа моје оперативне групе на сондирању терена за разговоре, ужива, по основу минулог рада и садашње активности, несумњив углед те сам користећи се тим његовим угледом, мојим изграђеним ауторитетом из времена рада у РСУП и сада, када, као физичко лице, водим истраге у случајевима незаконитих хапшења наших грађана-Албанаца у страним државама, изградио позицију да, у случају да се то предложи на заједничком састанку представника Владе и локалних власти, да ја као Србин а вођа моје оперативне групе у Прешеву, Албанац, добијемо сагласност локалних власти да будемо независна Мониторинг група која би подносила месечне извештаје о важнијим догађањима на овим подручјима, односно која би давала своје мишљење о свим важнијим догађањима када би се извештаји подносили и о таквим догађањима.
6. Албанци ће на предстојећем састанку који је у припреми, тражити међународне посматраче – ова група од једног Србина и једног Албанца задовољила би њихове захтеве, страни фактор се не би мешао а објективност би била загарантована. Објективност је неопходна и једној и другој страни. Влада Србије се информише преко официјелних канала информисања који се могу ставити под сумњу због постојања личних интереса ангажованих појединаца на овом подручју, док је независно посматрачко деловање потребно и локалним властима на које, што је и нормално и уобичајено, притисак врши опозиција.
Посматраче би заједнички именовале Влада Републике Србије и локална власт са дефинисаним обавезама и правима да и непосредно присуствују примени одређених правосудних и полицијских овлашћења који су најчешће поводи за побуну и нерасположење према републичкој власти.
Ово би могло да послужи као прво и усаглашено одлучивање Републике и Општине, што је за почетак веома битно, јер би се по први пут посматрачи постављали уз њихову сагласност и извештаји тако постављених посматрача се не би могли игнорисати или стављати под сумњу.
Наравно, посматраче би плаћао онај ко је заинтересован за објективну и стручну информисаност.
Плаћањем се с не купује пристраност већ се показује воља да се добије информација и из алтернативних канала информисања.
7. На предстојећем састанку албанска страна ће износити различите захтеве – неке ће редефинисати јер сам им указао да су, због непознавања српског језика, лоше формулисани као што је нпр. «Одлазак Жандармерије»- ово је захтев да се Жандармерија бави својим пословима специјалних снага, да се ЈРМ остави редовној полицији, сообраћајна контрола саобраћајној полицији и сл., не мешајући се у начин њеног коришћења у заштити државне границе и у случајевима да је редовној полицији потребна помоћ.
8. Албанска страна ће поздравити свако хапшење кријумчара дрога изведено по законској процедури, она ће тражити већу активност полиције на овом плану и ту треба водити рачуна шта им одговорити - јер иза тога следи и захтев да се тзв. терористички акти на овим подручјима разјасне што пре, у нади да се то неће догодити, јер они сумњају да је један број тих тероритичких аката фингиран.
Они знају буквално све о свему што се тамо догађа и њихову информисаност не треба олако потцењивати. Њихов незванични информативни систем функционише беспрекорно – ако се успе да се део информација из тог неформалног информативног система пребаци у систем официјелног информисања, Србија је на добитку.
9. Са будућим директором РТВ Прешево постигнут је договор да се овом пројекту договарања Републике и Општине да одговарајући позитивни публицитет, договорено је да ја као експерт за безбедност гостујем у одређеним емисијама или ће се уредити посебне емисије које би допринеле информисању албанске омладине о дрогама, јер их је све више у редовима наркомана (овим се редовна полиција иначе уопште не бави). Наравно, биће ту питања о раду некадашње и садашње полиције, искуствима других држава, могућим новим моделима организације – све ће то бити на врло прихватљив начин публиковано а читањем између редова РТВ Прешево ће испуњавати и програм партије на власти која ће и поставити овог директора. Живот је такав, политика захтева стрпљивост и познавање противника. Не потцењујте саговорнике, то нам се светило последњих 20 година, не дозволимо исту грешку.
10. У разговорима не обећавајте оно што не желите, што не смете и што не можете испунити. Пропадне ли овај тешко излобирани контакт за следећи ће бити много теже.
11. Локалне власти Општине Прешево, заправо, не траже ништа што не уживају грађани других делова републике, они имају договоре из 2005.г. које Србија није испунила, тиме, оправдано, машу и не може се а да се већини њихових захтева, уз поштено сагледавање, не изађе у сусрет.
---------------------------------------
Због изостављања уважавања албанског фактора, непознавања менталитета и обичаја Албанаца, грубог нарушавања њихових обичаја, корупције државних органа и других потеза о којима се сада ћути, изгубљено је 1989-1990.г. К и М! Оно није изгубљено 1999.г. већ 10 година раније!
Ако се ништа не промени у ставу државних органа, за пет година нам се понавља сценарио губитка ове три општине. А зашто би се онда друге општине настањене националним мањинама устручавале да иду утабаним путем?! Ваљда је проток 20 година показао да су методи који су коришћени највише штетили Србији.
Располажем и у овом тренутку обиљем информација које би помогле у успостављању већег поверења – неке ће бити саставни део Елабората који се ради а неке ће се презентирати у зависности од коректности у извршењу обавеза преузетих у усменом договору са лицем које је официјелни службеник Владе Републике Србије – за прве контакте ово ће бити сасвим довољно.
С поштовањем,
Д. Татомировић
Д. Татомировић
Напомена:
Ово сам, како је и договорено, одмах по сачињавању, предао лицу са којим сам се и договорио да прикупим податке и сачиним информацију - више се никада није јавио по овом питању, није тражио Елаборат мера за елиминисање проблема на овом подручју, нити ми је, наравно, платио уговорену цену за ангажовање. После скоро годину дана кроз два сигурна канала ово је достављено Демократској странци, наравно ни она није ништа предузела нити је тражила додатна објашњења, а пре две недеље је ово дато човеку који има позиције у Кабинету министра полиције и у опозиционој странци која планира да на наредним изборима постане власт - нико ни од њих није тражио додатна објашњења, те ја, који сам самоиницијативно овај извештај снабдео клаузулом поверљивости, исту скидам јер сам мишљења да је корисно да о њему зна много већи број грађана Србије, који су, нажалост, одговорнији од државних службеника и политичара који су плаћени и да брину о територијама које се овим документом обрађују. Као и да се зна да су били благовремено упозорени на потребу деловања, што ће им се, када им се једног дана буде судило, узети као отежавајућа околност. Ја дубоко верујем да ће свако од нас у једном тренутку морати да положи рачуне, као и да ово моје ангажовање није узалудан труд.
Д. Татомировић
Постављено 24.11.2010.г.
Постављено 24.11.2010.г.
0 comments:
Постави коментар